Denne uken sendes vårmagasinet til Risør By ut til en rekke innbyggere i Aust-Agder og Telemark. Målet er å trekke flere folk til den hvite by i vårmånedene.

Tekst og foto: Tore Myrberg

Det er som vanlig en stolt daglig leder i Risør By AS som viser fram vårmagasinet. Unni Olimb Norman håper man gjennom dette magasinet skal få flere til å bruke byen.

– I tillegg til fastboende, er målgruppen gjester i dagsturavstand og turister fra østlandsområdet, forteller hun.

Bred distribusjon

For å nå ut til disse har man valgt å kjøre distribusjon gjennom Amedias system for å nå potensielle besøkende.

– Magasinet har et opplag på 34 000 og distribueres torsdag denne uken som innstikk i Aust-Agder Blad, Telemarksavisa, Tvedestrandsposten og Kragerø Blad. I tillegg sendes den til hytteeiere i Risør kommune.

Og skulle man ikke få vårmagasinet gjennom disse kanalene, finnes det ytterligere et par muligheter.

– Man kan også få bladet i butikkene i Risør som er aksjonærer elle ved henvendelse til Risør By.

Fire fokusområder

Det er Mona Rhein som har stått for tekst og bilder, mens Nina Akersveen har det grafiske designet.

– Vårmagasinet er et spleiselag mellom aksjonærer som er omtalt, i samarbeid med Risør By. I magasinet har vi fokus på handel, opplevelser, overnatting og noe for magen, samt kunst, kultur og trehus.

Nå gjenstår det bare å se om et flott vårmagasin kan gi butikker og spisesteder de ekstra kundene man håper på.

– Vi håper mange vil benytte seg av det mangfoldige tilbudet byen har å by på, avslutter Unni Olimb Norman.

annonse_Lindal
161015_215x215_irisor_hrbildeler
risor-baatsenter-forslag
spnh-profilann
elektro
atletixny