Eivind Hassel

Priskutt tilsvarende moms har ført til mer salg av fisk for Kiwi Risør.

Tekst og foto: Knut Erik Liane.

Responsen på kampanjen har overgått forventningene til butikksjef Eivind Hassel på Kiwi Frydendal. Dette er en klar indikasjon på at folk liker fisk, og at de spiser mer dersom de kan få det litt rimeligere.

– Vi ser at folk ønsker å spise mer fisk, og at det ofte er prisen det går på. Vi hadde håpet at salget skulle øke med 20%, men ble overrasket når det økte med 42%. Dette håper vi fører til at myndighetene tar bort momsen på fisk, sier Hassel til iRisør.no

Trumf

Kiwi har sett effekten av priskutt på frukt og grønt, og nå får du et lignende tilbud på 15% avslag på fersk fisk hos kiwi, dersom du er Kiwi Pluss-kunde.

– Folk har vært veldig fornøyde med priskuttet på fisk. Den første kampanjen er over, men vi har startet en ny kampanje der vi kutter prisen på fersk fisk. Dette tilbudet kommer til å vare videre.

Favoritt fisken

Hos Kiwi Risør får de besøk av kunder i alle aldre som liker fisk, men de ser at den eldre generasjonen ofte velger hvit fisk slik som torsk. Den yngre generasjonen velger heller rød fisk, som ørret eller laks. Selv er favoritten til Hassel laks.

– Jeg er veldig glad i sashimi, og spiser laks minst ett par ganger i uka. Laks er ofte enklere å servere til barn. Mine egne unger ser ikke på laks som fisk engang, det er bare laks det, avslutter Eivind Hassel med ett smil.

 

 

 

 

annonse_Lindal
161015_215x215_irisor_hrbildeler
risor-baatsenter-forslag
elektro
atletixny