Arkivfoto av Unni Olimb Norman tatt i November 2019 ved Risør By kontor av Thomas Østerholt

Risør By AS har allerede fått med seg 20 bedrifter når de førstkommende lørdag arrangerer en nettbasert Handelens dag i Risør.

Tekst: Tore Myrberg

I en tid hvor mange holder seg hjemme, tenker Risør By nytt. Det vil si, akkurat denne idéen er hentet utenfra.

– Risør By er medlem i Norsk Sentrumsutvikling. Tønsberg delte i går dette som en idé, og vi lager nå vår versjon av idéen, sier Olimb Norman til iRisør.no.

Stor interesse

En henvendelse til medlemsbedriftene viste raskt at mange omfavnet en mulighet til å gjennomføre arrangementet.

– Jeg mente vi må være 10 bedrifter for å gjennomføre. Nå er vi 20.

Senere i dag vil det hele dukke opp som et arrangement på Facebook. Da vil også bedriftene som skal være med få vite mer om opplegget.

– Tanken er at alle melder inn fire eller flere varer/produkter med beskrivelse, pris og tilbud. Risør By synliggjør alt på et sted.

Sørger for hjemkjøring

For kunden skal det hele oppleves som en enklere måte å få tak i varene på i det som for mange er en krevende situasjon.

– Den som handler skal bestille og gjøre opp med den enkelte butikk, mens vi ordner med utkjøringen.

Og om alt fungerer som planlagt, kan fort den digitale utgaven av Handelens dag bli en mer permanent løsning.

– Tanken er man kan fortsette å legge inn varer og tilbud også framover om det går slik vi håper, avslutter Unni Olimb Norman.