Risør By satser på dobbelt effekt når de nå er i gang med en serie reklamevideoer for sine aksjonærbedrifter.

Tekst og foto: Tore Myrberg

Vi gjør oppmerksom på at Mediehuset Lisand produserer filmene for Risør By, og at iRisør.no også produseres av ressurser fra Mediehuset Lisand.

Så langt er seks videoer ferdige og spredt via sosiale medier. Unni Olimb Norman er daglig leder hos Risør By AS, og ser det hele som et viktig satsingsområde.

– Vi har fått tilført midler for å øke kompetansen hos våre aksjonærer. Dette er et bidrag hvor de får god medietrening, samtidig som at man i disse koronatider også får ut et budskap om hvilke tilbud som finnes i Risør, sier hun.

Her er en lenke til de videoene som så langt er lagt ut: https://vimeo.com/showcase/7122731

Synliggjør

Inspirasjonen til serien med videoer har Risør By hentet fra Drammen.

– Vi er med i Norsk Sentrumsutvikling, hvor vi utveksler ideer samt fakta og erfaringsbasert kunnskap. Og i dette tilfellet er inspirasjonen hentet fra Drammen.

Olimb Norman sier hun har fått mange gode tilbakemeldinger på at aksjonærene nå vises fram gjennom video.

– Mitt inntrykk er at folk er kjempefornøyde. Dette er god hjelp både i det å bli mer synlig og å få øvd på å bruke video i markedsføringen.

Viser virkeligheten

Neste sted som skal besøkes er Good Times, en film som trolig blir ferdig i løpet av kommende uke.

– Jeg var nettopp innom daglig leder David Rees, og han hadde lagt godt merke til videoene, og gledet seg til filmingen. Det er jo lett å tenke at alle i Risør vet om hva som tilbys i butikkene, men sånn er det ikke.

For Olimb Norman er det også et poeng at det brukes lokale krefter for å få videoene på plass.

– I stedet for å leie inn profesjonelle modeller, så ønsker vi å vise Risør som det er. Noen tror vi har retusjert bilder når de ser noe fra Risør. Nå får de kanskje enda bedre sett at de ser Risør slik som den er, avslutter Unni Olimb Norman.